روشهای مختلف درمان سردرد جنسی

  • میلاد کریمی
  • شنبه ۲۲ شهریور ۹۹
  • ۱۱:۴۳

اگر تشخیص داده شود که سردردهای شما سردرد جنسی می باشد دکتر راهکارهایی به شما پیشنهاد می دهد که مشکل تان به راحتی حل شود. برخی از افراد هنگام انجام رابطه جنسی یا بعد از انجام این رابطه دچار سردرد می شوند که اگر این سردردها مداوم و هر بار اتفاق بیوفتد باید نزد پزشک رفته و مشکل خود را بازگو کنید. زیرا ممکن است شما دچار سردرد جنسی شده باشید که در ادامه در نیک صالحی درباره آن توضیحاتی ارائه می دهیم.

درمان سردرد جنسی
سردرد جنسی نوعی سردرد کمتر شناخته شده است که حین انجام رابطه جنسی در گردن و قسمت‌های مختلف جمجمه سر ایجاد می‌شود. فرقی نمی‌کند، این نوع سردرد ممکن است حین ارضا شدن (مرد) یا به ارگاسم رسیدن (زن) به سراغ شما بیاید. در ادامه با بهترین روش‌های درمان سردرد جنسی آشنا می‌شوید.

 

روش های درمان سردرد جنسی
علت این سردرد‌ها چیست؟ سردرد جنسی معمولا به خاطر فشار زیاد جسمی، هیجان جنسی و انقباض عضلات گردن و صورت به وجود می‌آید. درمان سردرد جنسی در بیشتر موارد با دارو موفقیت آمیز بوده است.

۱) دارو‌های مناسب برای درمان سردرد جنسی متداول و بلند مدت

دارو‌های روزانه مانند بلوک کننده‌های بتا (بتا بلاکر‌ها) بهترین دارو‌ها برای درمان سردرد جنسی هستند. این دارو‌ها عبارتند از:

 

قرص پروپرانولول

پروپرانولول را دقیقا طبق تجویز پزشک مصرف کنید. به طور معمول شما می‌توانید یک عدد قرص ۲۰ تا ۴۰ میلی‌گرم پروپرانولول را یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنید تا دچار سردرد جنسی نشوید.

 

قرص متوپرولول

این دارو به صورت قرص و آمپول درون وریدی وجود دارد و میزان مصرف آن معمولا دو بار در روز است. متوپرولول به سرعت و تقریبا کامل از دستگاه گوارش جذب می‌شود. غذا جذب دارو را افزایش می‌دهد.

دارو‌های فوری برای درمان سردرد جنسی
۲) دارو‌های فوری برای سردرد‌های جنسی مقطعی که به ندرت اتفاق می‌افتند:

 

ایندومتاسین

ایندومتاسین به صورت قرص، کپسول و شیاف موجود است. مقدار مصرف روزانه حداکثر ۲۰۰ میلی‌گرم است. قرص ایندومتاسین جزو دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی است که سک مسکن بسیار محسوب می‌شود.

 

سوماتریپتان

قرص سوماتریپتان از دارو‌های ضدمیگرن است که باعث بهبود سردرد حاد در بزرگسالان و سردرد‌های عروقی می‌شود. آمپول و افشانه بینی این دارو نیز در دسترس است. میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. اما حداکثر مقدار مصرف مجاز مقدار ۳۰۰ میلی‌گرم در روز است. برای درمان سردرد جنسی مصرف یک قرص ۲ ساعت قبل از رابطه جنسی کفایت می‌کند.

 

نتیجه گیری

سردرد‌های جنسی در مردان شایع‌تر است. این نوع سردرد‌ها به ندرت با ارگاسم در زنان ارتباط دارد. اما در هر صورت بهترین روش درمان سردرد جنسی در مرد‌ها و زن‌ها مصرف ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرم قرص ایندومتاسین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی است. این کار از سردرد حین سکس پیشگیری می‌کند. اگر این سردرد مزمن باشد و در دفعات بالا تکرار شود، پروپرانولول داروی بسیار مفیدی خواهد بود، اما دستور پزشک (از پزشک داروخانه بپرسید) الزامی است.

 

جزئیات بیشتر درباره سردرد و رابطه جنسی
سردرد‌ها مخصوصاً سردردهای میگرنی، به شدت روابط جنسی را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب می‌رسانند. در آخرین همه پرسی انجام شده توسط موسسه ملی سردرد، ۶۹درصد از مخاطبان اعلام کردند که در هنگام سردرد، تمایلی به شروع ندارند و ۳۵ درصد از مخاطبان اظهار داشته‌اند که فشار ناشی از سردرد، روابط زناشویی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مشکلات سردرد جنسی
معمولاً زمانی که بدن از هر نوع دردی در رنج است، هیچگونه تمایلی به ایجاد رابطه ندارد.

دکتر Stephen F. Grinstead مشاور خانواده و مدیر مرکز ترک اعتیاد در ساکرامانتو کلیف، می گوید: اکثر بیماران من که از سردردهای مزمن و میگرنی رنج می برند، در زندگی زناشویی خود دچار سردمزاجی هستند. دردهای مداوم، سطح سروتونین (که نوعی انتقال دهنده عصبی در مغز و مشخص کننده خلق و خوی است) را کاهش می دهد. سروتونین ماده شیمیایی در بدن است که موجب خوش رفتاری فرد می شود.

دکترGrinstead توضیح می دهد که کاهش سطح این ماده در بدن باعث افسردگی و عدم تمایل به ایجاد رابطه جنسی می شود. افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، به علت افسردگی، تمایلات جنسی خود را سرکوب می کنند.

باید اضافه کرد که بیش از نیمی از مخاطبان در همه پرسی انجام شده توسط موسسه ملی سردرد، گزارش داده اند که رابطه جنسی به خودی خود باعث شدت سردردهای آنها می شود.

همچنین بخوانید:

سردرد و رابطه جنسی
در تحقیقی دیگر گفته شده است که در عده کمی از افراد، یک نفر از هر صد نفر، در زمان ارگاسم یا اندکی بعد از آن ،دچار سردرد می شوند. معمولاً سردردهای ناشی از روابط جنسی برای مدت چند دقیقه بعد ار رابطه، اتفاق می افتد، اما به ندرت افرادی هستند که تا ساعت ها بعد از نزدیکی از سردرد رنج می برند.

 

اگر سردرد، روابط زناشویی و رابطه های شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از اینکه این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید، خجالت نکشید

به نظر برخی از افراد مبتلا به میگرن، انجام رابطه جنسی باعث شدت سردرد آنها می شود. خوشبختانه این موضوع فقط برای گروه اندکی از جمعیت مبتلا به میگرن، صحت دارد. اینها اظهارات دکتر Seymour Diamond متخصص مغز و اعصاب و مدیر اجرایی موسسه ملی سردرد در شیکاگو است. او می گوید در حقیقت شواهدی نیز وجود داردکه برخی اوقات انجام رابطه جنسی باعث جلوگیری از بروز سردردهای میگرنی می شود. از آنجایی که رابطه جنسی باعث آزاد شدن اندورفین (کاهش دهنده درد) در بدن می شود، برای برخی افراد انجام آن باعث کاهش سردردهای آنها می شود.

 

منبع: niksalehi

  • نمایش : ۱۱۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی